A Balatoni Bringakör új vonalvezetése ls felújítása - ha egyszer megvalósul - a ma ismert tervek szerint a mostaninál 1,9 km-rel rövidebb lesz és 46,6 km-nyi szakaszon új nyomvonalra kerül! (saját számítás) Az idén kerülnek véglegesítésre a megvalósítási tervek. Reméljük meg lesz hozzá a pénz is és a kiemelten rosszállapotú utakat előre veszik a felújításban... Térdre! Imára!
Ez a megállapítás az egyeztetéseket követően keletkezett.
MEGHÍVÓ
A Balatoni Kerékpáros Turisztikai Egylet
ezúton tisztelettel meghív Téged a
BALATONI BRINGAKÖR FEJLESZTÉSI PROJEKT KERÉKPÁROS ÚTVONAL
TERVISMERTETŐ és EGYEZTETŐ RENDEZVÉNYRE!
A Kormány kiemelt állami fejlesztésnek tekinti a Balatoni kerékpáros körút (Bringakörút) komplex minőségi fejlesztését. A fejlesztés előkészítését a Közlekedési Koordinációs Központ végzi a KÖZOP-5.5.0-09-11-2012-0004 projekt keretében.
Az elmúlt időszak egyeztetéseinek eredményeként elkészült a Balatoni Bringakörút fejlesztésének tervezői dokumentációja, melynek bemutatására, egyeztetésére a Balatont övező megyei bontásban az alábbi workshopok keretében kerül sor:
Veszprém megye - 2014. március 25., kedd, 9.00 óra
Balatonfüred, Polgármesteri Hivatal „B” épület – Balatonfüred, Szent István tér 1.
Somogy megye - 2014. március 25., kedd, 14.00 óra
Siófok, Polgármesteri Hivatal II. em. Balaton Terem- Siófok, Fő tér 1.
Zala megye - 2014. március 28., péntek, 10.00 óra
Keszthely, Balatoni Múzeum - Keszthely, Múzeum u 2.
A tervezéssel kapcsolatos dokumentáció letölthető az alábbi weboldalról:
http://www.balatonregion.hu/kerekparos_program
Szíves megjelenésedre feltétlenül számítunk!
Huszár Róbert elnök
A BKTE a következő szempontokat javasolja:
A Balatoni Bringakörútnál is Érvényesítendő útvonaltervezési elvek (Salamin Géza)
1. A településen kívüli, térségi kerékpározás alapvetően rekreációs (a helyváltoztatás miatt általában turizmus jellegű) tevékenység, és elsődlegesen nem közlekedési forma. Fejlesztését ennek megfelelően keresletorientált turisztikai szemlélettel kell tervezni. A kínálat alakítása során az alapvetőcél, hogy minél több élményt nyújtunk a kerékpárosoknak.
2. A hatékony tervezés a kerékpárosok igényeire szabott. Az igények egy része általános igény (utak, szolgáltatások, stb.) más része viszont célcsoportonként változik.
3. A kerékpáros utak vonalvezetésének alaplogikája:
- Elsődlegesen: az élmények koncepciózus (célcsoportra szabott) felfűzése (elsődlegesen táji értékek, kellemes változatos környezet, másodlagosan pontszerűlátnivalók);
- Másodlagosan: a hálózatszerűség biztosítása (különbözőkistájak útjai összeérjenek, nagytérségi szinten egységes és racionális rendszert alkossanak) lehetőleg a heves forgalomtól megkímélt csöndes helyszínek mentén;
- Harmadlagosan: a helyi szereplők elképzeléseinek, s főképp konkrét
kezdeményezéseinek megvalósítása.
- Negyedlegesen: a már létezőkerékpárút szakaszok összekapcsolása, felfűzése
4. Nem lehet útvonal-vezetési cél:
- két pont legrövidebb úton való összekötése - törekvés a rövid utak kialakítására (A távolsági kerékpározás nem alternatívája a motorizált közlekedésnek)
- nagy közlekedési tengelyek követése vagy nagyobb folyók távoli (vagyis nem vízparti) követése.
5. A kerékpárosok számára nem elegendőa pontszerűen elhelyezkedővonzerők jelenléte, folyamatosan élményt nyújtó környezetre van szükségük,
6. A „mindenkit szívesen várunk” stratégia - versenyképtelen és az erőforrások
elpocsékolásához vezet. Az utakkal összekapcsolt vonzerőket és szolgáltatásokat is a kiválasztott arculat és célcsoport(ok) szerint kell összeválogatni.
7. A nyomvonalnak kijelölésekor követni szükséges az alábbiakat:
Kerülendő:
- Forgalom közelsége
- Monoton, változatlan egyenes szakasz
- Beépített területek (főleg ipari-gazdasági területek)
- Árnyék nélküli területek, nagytáblás szántók
- Stb.
Követendő:
- Parkok - erdők
- Fasor, patak, szőlők, kertek alja
- Régi épületek, út-menti szobor, kereszt, templomok, stb.
- Vízpartok
- változatos területhasználat
- Igénybe vehetőszolgáltatók, vendéglátók
- Erdészeti, gazdasági utak, „kacskaringók”
- Kilátás, dombok, hegyek
8. Komplex tervezésre van szükség, mely a turisztikai termék minden elemére vonatkozik (vonzerők, szolgáltatások, infrastruktúra, információ, imázs, promóció, stb.).
9. A bevonás és társadalmasítás keretében nem elegendőaz adott térség szereplői igényeinek felmérésére, szándékainak a tervben történőintegrálására, hanem a tervezésnek ki kell terjednie a leendőkedvezményezettek, az egyes szakaszok megvalósítóinak, ill. leendő gazdáinak aktivizálására is.
10.A terméktervezési fázisban megvalósuló regionális gerinchálózat tervezése során is a nyomvonalvezetés az adott kisrégió marketingstratégiában definiált egyéni arculatához, tematikájához kell, hogy illeszkedjen a különbözővonzerők, tájelemek és szolgáltatások felfűzésével.
11. A létezőkerékpározásra hasznosítható út és egyéb infrastruktúra elemek összefűzése a fejlesztések költséghatékonyságát ugrásszerűen megnöveli. Ahol a forgalom és a környezet adottságai alapján kerékpározásra alkalmas közutak találhatóak ott ezek kerékpározásra történőkijelölése kell, hogy legyen az elsődleges lépés, s az új kerékpárútépítéseknek ezek hiányait kell pótolni
12.A balatoni kisrégiók kerékpáros turisztikai útvonalvezetésének topológiai elvei:
- A kisrégiók tartalmazzanak köröket (kiinduló pontra visszatérőútvonalakat). E körök záródhatnak a bringakörúton is.
- A kisrégiók útvonalai kapcsolódjanak össze a parttól távolabb is (ne csak a parton lehessen körbe kerékpározni a Balaton Régiót)
13. A projektek megvalósítása során be kell tartani
- Fizikai infrastruktúra szabványok (hardver elemek)
- Szolgáltatási és marketing szabványok (szoftver elemek)
- Az értékelés, elemzés és monitoring szabványok